fredag 30 september 2011

Heliga tre

Att springa tre mil är exakt som att ha kvalitetstid med sig själv. Första milen är ett jäkla slit och kan kännas hopplös, tankarna på annat, disken/tvätten eller något annat upphetsande. Men kommer man bara dit så går tvåan liksom av sig själv, sedan väntar trean som är något slags mellanting i svårighetsgrad, men när man uppnår den, så är det garanterat en explosiv, underbar känsla.

Sexualkunskap med Lorena. ;)

---

Fartlek i kuperad terräng igår, mitt favoritpass!
Spinning idag, ska ge allt jag har. Det blir sista mördarpasset.
Imorgon väntar lugn distansträning och styrketräning på medelnivå.

Sen väntar säsongsvila och jag är faktiskt skraj!
Vet att kroppen behöver tid för återhämtning nu, vill vara riktigt, riktigt fräsch inför nästa säsong också.

Kan inte alla som gjort en säsongsvila någon gång berätta hur man gör och hur viktigt det är, dvs om man (vilket jag har, skrytpelle) verkligen gjort en tuff och framgångsrik säsong?! Tips och tricks mottages tacksamt! Alternativ träning? Intensitet på denna? Stick to the plan? Hur gör man?

Känns svårmotiverat. Det är ju så kul att träna hårt :)

4 kommentarer:

  1. Jag tänker lägga min säsongsvila över tre veckor. Då blir det noll löpning eftersom det i vanliga fall är min huvudsakliga träningsform. jag behåller dock styrkan på 2-3 pass i veckan, kommer att cykla en del och kanske unna mig några soliga promenader, vilket aldrig ryms i mitt späckade schema annars.

    Jag tänker att säsongsvila ska ladda upp både kropp och själ, så jag kommer se till att vila extra mycket och göra extra mycket roliga saker som INTE har med träning att göra! (hmm, ska bli kul att se vad jag kan hitta på...)

    SvaraRadera
  2. Säsongvila har jag aldrig gjort. Låter jobbigt!

    SvaraRadera
  3. Det blir nog jobbigt, men ajg kommer löpa mig till sängs annars. Har ingen coach som kan lägga band på mig ;)

    SvaraRadera
  4. Behöver du den nu? Vilan?
    Jag vilar sällan helt , min kropp behöver rörelse, men jag kan ha perioder som är kravlösa och lågintensiva. Vill jag helvila gör jag det annars gör jag det jag känner för den dagen. (Dock inget hårt)Kanske kan det vara något att prova?
    KRAM

    SvaraRadera