tisdag 27 september 2011

Klungan på Gävle stadsteater idag!


Idag fyller Christofer 26 år. I alla fall enligt mig, för idag sker hans presentutdelning. Inte mycket har hänt sen jag lärde känna honom som 17-årig pojkvasker. Möjligen har sviterna från målbrottet en mindre framträdande roll, och så älskar jag honom ännu mer nu än då också, men annars är det lika.

Sen fyller han på riktigt 4:e oktober men då är jag upptagen med annat. Typ, CwWorks, Bodyattack och andra intellektuella högvattenmärken. :p


Vi åker idag istället, till Gävle och tittar på århundradets mest talangfulla humorgrupp "Klungan"! Kommer få träningsvärk i magen! Woho! Ska bli så kul och fint att komma iväg lite också. Det blir sällan semester när man hustlar från dag till dag.

Laddade upp med stegringslöppass imorse. Eller var det tusingar?! Det vette fan. Det var 7x1000 meter i alla fall, men ingen jädra vila mellan.

Nu är jag en mycket långsam löpare, och mitt bekväma tempo är ungefär lika snabbt som pensionärer skriver på tangentbord. Typ 5:40/km.
Så jag körde så här:

5:27
5:21
5:15
5:10
5:05
4:57
4:49

Lite joggande som förspel och kuddmys efteråt. Det var benen som insisterade, själv är jag lite mer sådär "pang på rödbetan".

Tänkte att lite siffror kan få komma in i bloggen för att kontrastera min annars så storslaget poetiska ton. Jag har fler, kolla!

10:30 ska jag på akupunktur hos sjukgymnasten.
19:00 börjar föreställningen.
00:00 kommer vi hem.
04:20 ringde min väckarklocka.

Tur att jag inte kan sova annars hade det här varit receptet på katastrof!

3 kommentarer:

  1. Långsam? Nä hä du! Det där är BRA!
    DU är bra!
    Måste ha missat vad det var för föreställning. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket kära du! :) I mina mått är det ju fort, och varför jämföra med någon annan?

    Kram

    Föreställningen heter "Se oss flyga över scenen i fruktansvärda hastigheter" av och med humorgruppen Klungan, en absurdistisk humorföreställning blandat med politisk satir, en del "roligt mörker" och otroligt proffsig dans, fantastiskt!

    SvaraRadera
  3. Meeeen! under 5-minuterstempo är väl inte långsamt!

    Grymma tusingar!

    SvaraRadera