söndag 4 september 2011

Tillkännagivande

Jag tänker sadla om.

Vet att det finns en förvirring kring mitt högskolestuderande, det är befogat, jag fattar knappt själv vad jag gör.

Såhär blir det i alla fall, oavsett tidigare bud; jag säker journalist i Göteborg Vårterminen 2012.

Skriva är det enda jag vill göra.
Inte skönlitterärt, utan om världen.

Journalist är det edna jag långsiktigt kan tänka mig att bli.

Men då måste jag rocka stenhårt på högskoleprovet för de tar inte in på betygen! Skandal med mina prickfria gymnasiepapper! (Suger rätt hårt på högskoleprovet däremot)

SÖKES

Bostad i Göteborg, eller utanför. Det enda kravet jag har är att det ska vara tyst, tål inte massa oljud och spring. Är smärtsamt skötsam för min ringa ålder, man skulle nästan kunna tro att jag dött där uppe på övervåningen. Så lugn är jag.

Ja, och så ska det vara betalbart med CSN också.

Jag - Tycker om havet, goda middagar och att fånga dagen.
Du - Man eller kvinna med gott rykte som gillar fastigheter med fördelaktiga avtal och att dela med dig.

Svar till "Vi två i samma hyrerättsförening i vår?" Ludvika, Dalarna

3 kommentarer:

  1. Åh vet du? jag ska söka journalist-utbildningen här på musikhögskolan i Piteå! Nästa år...eh ja ett tag kvar (HT 2012...de tar inte in VT.:()
    Det är sjukt hög intagning här så jag ska läsa upp mina betyg till MVG har jag tänkt.... några iallafall! Sen så tar de också in på högskoleprov, arbetsprov samt personligt brev.

    Kärlek <3

    SvaraRadera
  2. Men ja! Såklart! Kommer nog passa dig perfekt.

    SvaraRadera
  3. Woho! Spännande! Go girl! Lås inte fast dig vid journalisthögskolan.Ett annat alternativ är Poppius, Södertörn eller andra skolor med olika journalistutbildningar.

    SvaraRadera