onsdag 21 september 2011

Förvarna!

Tydligen är jag med i nya numret av "Runners World". En eminent facktidning som aldrig gör någon hemlighet av vad de står för. Det är en högklassig tidning, faktiskt, får stora prestationångesten när jag ser att jag trängs där inne mellan lättviksskor och Erik Hörstadius!

Nu måste jag ju skriva någonting om löpning här också!

Hm.

Jag funderar ju rätt mycket när jag springer och grejen är att jag precis har skrivit ett fördjupningsarbete på massa högskolepoäng om löpning och i ett ekofilosofiskt perspektiv. Det är sexton sidor ren text. Redigerat och staplat är det förmodligen typ jättestort.

Med andra ord är min hjärna lite för full av löpningens filosofi för tillfället för att jag ska kunna ge mer av den här.

Så vad säger vi?
Kalla fakta;

Måndag; 18 kilomter, lugnt, typ 5:40-fart
Tisdag; 22 kilometer, lugnare ändå, typ 5:50-fart

Kan inte säga så mycket mer, lugn puls, tänkte på plugget under tiden.

Det är nog snart dags för lite säsongsvila.
Gör ni det? Säsongsvilar? Är det något att ha?

6 kommentarer:

  1. Jag tänker säsongsvila allt jag bara orkar, så fort Hässelbyloppet är över! :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul, jag ska köpa tidningen så fort den kommer ut.

    SvaraRadera
  3. Se där! Du har också en blogg! :-D

    SvaraRadera
  4. Jomenvisst ar jag det Laila, kunde inte såt emot skrivlusten :)

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Jag har nyligen börjar med motionslöpning och springer lite lopp för nöjes skull. Jag hittade din artikel i RW och tyckte att den var väldigt bra och motiverande skrivet. Stort grattis till artikeln och till det du lyckats med under de senaste 7 åren

    /Mattias

    SvaraRadera
  6. Mattias - Tackar så varmast! :)

    Vad har du för lopp i sikte närmast? Bloggar du själv? Lycka till med träningen!

    SvaraRadera