måndag 3 oktober 2011

Inkompetent

Testade Les Mills "nya" corepass Cx30 idag.
Har aldrig känt mig så klen och dysfuntionell i kroppen.

Springa fem timmar i sträck, fine! Men lite vanliga jävla utfall med gummiband,
då är jag tydligen körd.


Nu är jag sur.

---

Update

Nu är jag glad!

Ska ta lite PT-timmar. Första redan på onsdag! Bra för att se hur det är att vara den tränande, om jag själv ska bli PT. Det kan ju vara klokt att undersöka ur grodperspektiv, om något upplevs som hotande/läskigt eller annat negativt. Men självklart tror jag det blir i huvudsak toppen!

Kanske blir biff på köpet? :p
Eller i alla fall blir kapabel att klara trettio minuter gruppcoreträning utan att se ut som en smärre freakshow :)

3 kommentarer:

  1. När jag gick på pass förut på gym så gillade jag core-passen skarpt..något jag kör en del hemma nu istället..bra för cykelingen bl.a.

    SvaraRadera
  2. Det är vanligtvis kul, men jsut detta var för tufft för mig då det ställde stora krav på armstyrka jag inte riktigt besitter, än! Men ska jobba på det :)

    Core är ju superviktigt för alla oss konditionsidrottare!

    SvaraRadera
  3. Vill nog säga att core skulle många behöva göra som inte alls hålls med konditionsidrott också.
    Armar/överkroppen tycker jag är roligast att träna när jag gick på gym..nu blir det på hemmaplan vilket går lika bra..jag till och mer kör armhävningar nu något som jag aldrig har gillat men inspiration från en person fick mig att börja.

    Kram på dig och ha en fin tisdag!

    SvaraRadera