fredag 2 september 2011

Förhandlingarna har börjat

Skickade just detta mail till morsan för jag måste verkligen klippa håret snart, har väntat ett halvår för länge p g a andra pengaprioriteringar. Undrar hur det kommer att mottas?

/tiggande_snorunge_89

Kära moderbolag,

Dotterföretaget avser härmed ansöka om medel till en finansiering av besök hos Barberaren Salong Slingan AB.
Situationen som råder i toppen av dotterbolagets organisation (dvs huvudet) med senaste inblandning hos nämnda företag i April är mycket kritiskt.

För att eliminera risk för konkurs eller andra former av organisationshaveri så måste jag låta några att "topparna" gå, hur mycket det än bär mig emot som chef att avskeda de som varit med längst. Känslorna är så att säga "kluvna".

Tyvärr ser vi hur marknadsekonomin idag kräver sådana reformer för att ständigt morderinseras och utvecklas, därför ansöker jag om cirka 400 riksdaler, att dela ut i "fallskärm" för Lorena Inc.s slitna med trogna medarbetare. Som återbetalning utlovas gratis företagshälsa för Betty Inc. och dess muskulärt anställda minst 2X30 minuter per arbetsvecka, samt ett fortsatt "välvårdat ansikte utåt" för det egna företagets del. Eftersom vi är del av samma bransch, så ser jag tydligt hur detta bör gynna även dig.

---

Nu är det förresten helg efter rivstart med 1000 lästa sidor och fyra mindre skriftliga uppgifter klara. Och en stel nacke. Firar med lite fredagsspinning i eftermiddag, följt av myshelg och yoga på söndag.

2 kommentarer:

  1. Haha, jag hoppas på framgångsrika förhandlingar! Frisörbesök är skönt, men känner sig så bortskämd! :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att förhandlingarna gick bra hjärtat, annars kan jag tänka mig att du är übersöt i stilen "á la skogstroll". Saknaden är stor utan dig men jag har liksom en liten Lorena på axeln hela tiden, så du finns med mig ändå!
    Kramar

    SvaraRadera