söndag 14 augusti 2011

snyggtjejigochnormal

Ja alltså om vi ska prata utseende så tycker jag personligen att jag är skitsnygg och det har jag fan alltid tyckt. Fina drag och allt det där, kanske inte alla samtycker men skitsamma.

Skrev till Lady Dahmer att jag förmodligen hade kostat samhäller många färre miljoner(?) kronor om jag hade varit nöjd men det handlade inte så mycket om att se behagfull ut och leva i en idealkropp.

Den yttersta spetsen av prinsessidealet är naturligtvis kropparna, och felfria ansikten. Saker som jag alltid kunnat förhålla mig skapligt till hos mig själv.

Det jag INTE kan relatera till hos de där disneyjäntorna är att de är så väldigt naiva, lättjefulla, åsiktslösa, och faktiskt bara ointelligenta! Helt utan mörker liksom, medan man satt och skämdes över sitt mörker (som att man gillar grotesk porr när man är jätteliten, eller att man fantiserar om att lemlästa sina mobbare).

Och för att dölja att man de facto har ett mörker, så kan man ju gå lite över gränsen, eller mycket. Och har man tur och en viss fallenhet för manipulation av lingvistiken i en maktkorrupt privatvård, så kan man skaffa sig ordentlig hjälp att bli nöjd och till freds.

Men det är ju onödigt att behöva vänta till man är arton-nitton bast! Tänk om man hade sluppit hela könsnorm- eller hela förbannade normgrejen från början! Då hade man kunnat få vara både mongo (onormal och mörk) och snygg ifred.

3 kommentarer:

  1. Mycket bra inlägg i debatten förstås, du är klok som en bok du! Tror att det bästa är att kunna acceptera och må bra med hur man ser ut men framför allt kanske hur man är som person, man tror inte att personen duger, mörkret, hang-upsen, konstiga små vanor eller tankar som man bär på, att våga komma till insikt i att allt som ingår i ens person och kropp är ok! Kramisar!

    SvaraRadera
  2. Utseendet och missnöje med detta (kropp, utseende) är ju ofta en förlägning av ett djupare missnöje tycker jag, det kans lika väl vara ett missnöje med livet, eller världen och samhället i stort.

    världen borde vara trevligare och det borde vara lättare att leva :)

    SvaraRadera
  3. haha, älskar tonen i det här inlägget! :) Och du har såklart helt rätt. :D Och du, angående halsontet, det är helt naturligt och kallas nervositet. ;)

    SvaraRadera